Bøgsted Rende efterår familie gåtur

Tilbageblik: 10 ting fra 2020, som vi glæder os over hos Destination Nordvestkysten

19.1.2021
Foto: Destination Nordvestkysten

Først og fremmest skal der lyde et rigtigt stort godt nytår til hele vores erhverv og alle vores samarbejdspartnere!

2020 blev på mange måder et skelsættende år for turismen i vores område. Vi blev på godt og ondt udfordret på status quo og fik etableret et nyt destinationsselskab, som i dag er Danmarks næststørste målt på antallet af overnatninger.
 
Vejen er nu banet for et utroligt spændende 2021, hvor vi sammen skal få vores styrkepositioner til at forvandle sig til gæster på destinationen, men før vi for alvor trækker i arbejdstøjet gør vi lige status på de 10 resultater vi glæder os over fra 2020: 

Den 1. april 2020 ankom medarbejderne til Destination Nordvestkysten

Doodley Thumb
Foto: Destination Nordvestkysten

Vi har haft over 1000 kontakter med aktører gennem netværksmøder, konferencer og 1:1 samtaler.

I 2020 kørte hele fem kampagner ud over rampen fra marketingsafdelingen for at skabe inspiration og rejselyst.

Desuden har vi deltaget i den fælles Vestkystbranding med de to øvrige vestkystdestinationer i 2020 på det danske marked med online annoncering og TV. 
 

Vi har gjort os klogere på turisternes adfærd og hvad der betød noget for dem på deres ferie.

Den samlede analyse rummer svar fra 3000 gæster langs den jyske vestkyst:

Se analysens resultat

I 2021 har vi ni projekter klar til at skabe værdi og udvikling sammen med aktørerne.

Læs mere om projekterne

Vi har lavet et nyt fælles website på tysk og dansk, hvor Vestkyst-brandet er inkorporeret samt et spor, der henvender sig til turismeaktørerne:

Vi har fået oprettet en stor billeddatabase med nye film og fotos, som er frit tilgængelige for aktørerne i destinationen.

Se vores billededatabase

Projektet har fået titel af mønsterprojekt for andre vækstprojekter i de stærke feriesteder af Dansk Kyst og Natur.

I projektet er udviklet en værktøjskasse med vejledning til, hvordan aktører kan kommunikere på digitale medier samt en guide i krydssalg og mersalg.

4 indholdsproduktioner af fotos og film der bruges til markedsføringskampagner.

I pilotprojektet i Thorsminde er der udviklet et regionalt og lokalt kort i nyt Vestkyst-design, som i 2021 skal udbredes i de stærke feriesteder langs Vestkysten.

Læs mere om projektet

I 2020 var der 30,4% flere danske gæster i forhold til 2019, der besøgte Destination Nordvestkysten.

I alt 3.130.800 danske gæster besøgte Destination Nordvestkysten i 2020. 

Det samlede antal gæster var 5.539.100 (januar - november 2020), og destinationen er nu Danmarks 2. største målt på antallet af overnatninger.

Følg os:

VisitNordvestkysten © 2024
Danish