Havs Løkken

Værtens bedste gæsteservice

Foto: Destination Nordvestkysten

Det gode værtskab og den rigtige digitale løsning, er en vigtig forudsætning for, at gæsterne får lyst til at opleve mere, kommer igen og ender med at dele oplevelserne med deres netværk.

Surfer Nordvestkysten

Foto:Destination Nordvestkysten

Surf & Work

Vi oplever et behov for at arbejde med tiltrækning af arbejdskraft, særligt i højsæsonen, hvor vi gerne skulle kunne holde åbnet, når der er mange gæster i området. Gennem konceptet Surf & Work 2022 og 2023 har vi med stor succes testet, om vi kan gøre det attraktivt for unge at kombinere surferferien med arbejde i lokale turismevirksomheder. I sommeren 2023 havde vi Surf & Work i 4 kystbyer langs Nordvestkysten. Lige nu evaluerer og planlægger vi årets Surf & Work. Hvis du er interesseret, at i at få besked, når ansøgningen åbner for Surf & Work i 2024, kan du skrive dig op her:

 
Få besked når vi åbner for tilmelding

Tolne Camping - nøgle udlevering

Foto:Csaba Labancz

Gæsteservicekursusforløb for medarbejdere og ledere – lidt udover det sædvanlige

Den gode gæsteservice er i fokus på en række workshops for både medarbejdere og ledere i turismevirksomheder, som vi introducerer i 2023.

Forløbet har til formål at styrke gæsteserviceniveauet samt mersalg og krydssalg blandt turismeaktørerne i Destination Nordvestkysten. Gennem workshops, webinarer og møder vil hhv. ledere og medarbejdere få træning i det gode værtskab.

Læs meget mere her.

 

Stammer

Foto:VisitNordvestkysten

Facebookgruppen hvor aktørerne mødes

Vi har oplevet en efterspørgsel i erhvervet efter kontakt med andre aktører, hvor man kan dele tips og ideer med hinanden. Derfor har vi facebookgruppen Gæsteservice i Destination Nordvestkysten, hvor turismeaktører fra Destination Nordvestkysten kan mødes. Her finder du også vores workshops og input om rekruttering, brug af digitale løsninger og produktivitetsoptimering.  

Link til facebook gruppen

Fiskehandler og børn

Foto:Mouret Gjerluff

En bedre oplevelse med mersalg og krydssalg 

Mersalg er når vi lige sørger for at ramme gæstens behov med et produkt eller en service, de efterspørger. Det kan være en forfriskning på udstillingen eller en delfinbamse efter delfinsafari. 
Krydssalg er når aktørerne sender gæsterne rundt imellem sig. Når overnatningsstederne anbefaler gæsterne at tage ud og opleve andres attraktioner. Og når attraktionerne anbefaler spisesteder og overnatningsmuligheder. Personlige anbefalinger til andres steder har en høj grad af troværdighed, da man jo umiddelbart ikke selv får noget ud af det. Men ofte ser vi, at det kommer godt igen med en god anbefaling – både fra gæster og konkullegaer. 
Trykt Mersalgs og Krydssalgs Guidebog og arbejdsark kan hentes hos Destination Nordvestkysten.

Læs mere om Vækstprojektet Thorsminde – Thyborøn

Ror

Foto:Destination Nordvestkysten

Wayfinding – Orienter dig på Vestkystruten

Som en del af Partnerskab for Vestkystturisme er Destination Nordvestkysten med til at komme med input til indhold og proces om angående kortene i Wayfindingprojektet. På kortene tages der udgangspunkt i de stærke feriesteder og kørsel 45 min derfra op og ned ad kysten. Der er særligt fokus på de store attraktioner med mange gæster og naturoplevelser. Turismeaktører er velkomne til at få trykt et kort til deres eget sted for egen regning ved brug af filer efterhånden, som de er færdige. 

Cafe i Løkken

Viden, analyse & inspiration

Foto: VisitNordvestkysten

Kontakt os

Betina Sig Cens-Slot

Forretningsudvikler

bss@visitnordvestkysten.dk

Følg os:

VisitNordvestkysten © 2024
Danish