Gå til indhold
Havs Løkken

Værtens bedste gæsteservice

Foto: Destination Nordvestkysten

Det gode værtskab og den rigtige digitale løsning, er en vigtig forudsætning for, at gæsterne får lyst til at opleve mere, kommer igen og ender med at dele oplevelserne med deres netværk.

Surfer Nordvestkysten

Foto:Destination Nordvestkysten

Surf & Work Camp

Vi oplever et behov for at arbejde med tiltrækning af arbejdskraft, særligt i højsæsonen, hvor vi gerne skulle kunne holde åbent, når der er mange gæster i området. Gennem konceptet Surf & Work i Thyborøn 2022 har vi med stor succes testet vi, om vi kan gøre det attraktivt for unge at kombinere surferferien med arbejde i lokale turismevirksomheder. Det er jobs som livredder, issælger, børneunderholder, tjener, rengøringshjælp mv. Gennem testprojektet udarbejdes en drejebog, så vi kan gennemføre 5 camps i hhv. 2023 og 2024.

Tilmeld dig her, hvis vi skal kontakte dig, når vi åbner for ansøgninger til Surf & Work Camps (Thorsminde, Thyborøn, Hanstholm og Løkken) og Bike & Work (MTB i Slettestrand).

Tolne Camping - nøgle udlevering

Foto:Csaba Labancz

Frontmedarbejder- og lederkursus i værtensklasse

For at give medarbejderne mulighed for at blive 'værtens' bedste til gæsteservice, har vi i 2022 arrangeret værtskabskursus med Henrik Meng, hvis firma er partner med Faarup Academy, som flere gange har vundet prisen som Europas bedste sommerland i deres størrelse. 

For at støtte op om en inspirerende kultur på arbejdspladsen og sunde rammer om ansættelsen, er der ligeledes kursus for lederne i turismevirksomhederne. 

Bliv opdateret om invitationer i facebookgruppen Gæsteservice i Destination Nordvestkysten

Ishus i Tversted

Foto:VisitNordvestkysten

Gæstens digitale rejse

Ofte slutter turismevirksomhedens arbejde med gæstens digitale rejse, så snart kunden har bekræftet sin booking og modtaget en bekræftelse. Dette kan skabe spørgsmål og utryghed ved gæsten i forhold til praktiske spørgsmål – hvilket så kan lede til mange telefoniske henvendelser. Derfor undersøger vi sammen med 10 hoteller og campingpladser, hvordan vi kan sørge for at gæsten får de nødvendige oplysninger, når de efterspørger dem. Gerne i en indpakning, der gør, at de har lyst til at sætte sig ind i det. Derudover vil vi gerne, at gæsterne slutter den digitale rejse med at give stedet en god anbefaling i stedet for at slutte med regningen. Som aktør kan du med fordel lave en oversigt over, hvilke oplysninger gæsterne får hvornår. Hvilke spørgsmål stiller gæsterne, og hvordan kan de få svarene uden, at der skal bruges for mange ressourcer på at besvare spørgsmål. 

Stammer

Foto:VisitNordvestkysten

Facebookgruppen hvor aktørerne mødes

Vi har oplevet en efterspørgsel i erhvervet efter kontakt med andre aktører, hvor man kan dele tips og ideer med hinanden. Derfor har vi facebookgruppen Gæsteservice i Destination Nordvestkysten, hvor turismeaktører fra Destination Nordvestkysten kan mødes. Her finder du også vores workshops og input om rekruttering, brug af digitale løsninger og produktivitetsoptimering.  

Link til facebook gruppen

Fiskehandler og børn

Foto:Mouret Gjerluff

En bedre oplevelse med mersalg og krydssalg 

Mersalg er når vi lige sørger for at ramme gæstens behov med et produkt eller en service, de efterspørger. Det kan være en forfriskning på udstillingen eller en delfinbamse efter delfinsafari. 
Krydssalg er når aktørerne sender gæsterne rundt imellem sig. Når overnatningsstederne anbefaler gæsterne at tage ud og opleve andres attraktioner. Og når attraktionerne anbefaler spisesteder og overnatningsmuligheder. Personlige anbefalinger til andres steder har en høj grad af troværdighed, da man jo umiddelbart ikke selv får noget ud af det. Men ofte ser vi, at det kommer godt igen med en god anbefaling – både fra gæster og konkullegaer. 
Trykt Mersalgs og Krydssalgs Guidebog og arbejdsark kan hentes hos Destination Nordvestkysten.

Læs mere om Vækstprojektet Thorsminde – Thyborøn

Ror

Foto:Destination Nordvestkysten

Wayfinding – Orienter dig på Vestkystruten

Som en del af Partnerskab for Vestkystturisme er Destination Nordvestkysten med til at komme med input til indhold og proces om angående kortene i Wayfindingprojektet. På kortene tages der udgangspunkt i de stærke feriesteder og kørsel 45 min derfra op og ned ad kysten. Der er særligt fokus på de store attraktioner med mange gæster og naturoplevelser. Turismeaktører er velkomne til at få trykt et kort til deres eget sted for egen regning ved brug af nedenstående filer efterhånden som de er færdige. 

Link til Thorsminde kort

Link til Thyborøn kort

Cafe i Løkken

Viden, analyse & inspiration

Foto: VisitNordvestkysten

Kontakt os

Medarbejder, Karin Juul Jensen

Projektchef

kjj@visitnordvestkysten.dk

Mobil:+45 30 27 31 15

Betina Sig Cens-Slot

Udviklingskonsulent

bcs@visitnordvestkysten.dk

Mobil:+45 41911182

Helle Vibeke Lat

Projektkoordinator

hvl@visitnordvestkysten.dk

Mobil:+45 41 91 11 83

Følg os:

VisitNordvestkysten © 2022
Danish