Havs Løkken

Værtens bedste gæsteservice

Foto: Destination Nordvestkysten

Det gode værtskab og den rigtige digitale løsning, er en vigtig forudsætning for, at gæsterne får lyst til at opleve mere, kommer igen og ender med at dele oplevelserne med deres netværk.

Surfer Nordvestkysten

Foto:Destination Nordvestkysten

Surf & Work

Vi oplever et behov for at skabe større tiltrækning af arbejdskraft, særligt i højsæsonen, hvor vi gerne skulle kunne holde åbent, når der er mange gæster i området. Gennem konceptet Surf & Work har vi med stor succes testet, om vi kan gøre det attraktivt for unge at kombinere fællesskab og surfing med arbejde i lokale turismevirksomheder. I sommeren 2024 afholder vi igen Surf & Work Communities i flere kystbyer langs Nordvestkysten. Hvis du er interesseret i at vide mere om projektet, kan du læse mere her:

Surf & Work (visitnordvestkysten.dk)

Tolne Camping - nøgle udlevering

Foto:Csaba Labancz

Gæsteservicekursus – lidt udover det sædvanlige

Den gode gæsteservice er i fokus på kurser for medarbejdere i turismevirksomheder.
Kurserne har til formål at styrke gæsteserviceniveauet samt øge mersalg og krydssalg blandt turismeaktørerne i VisitNordvestkysten. Gennem legende og lærerige kurser vil hhv. ledere og medarbejdere få træning i det gode værtskab.

Er jeres virksomhed interesseret i at deltage i et kursus for gæsteservice?
Kontakt os for mere information

 

Stammer

Foto:VisitNordvestkysten

En bedre oplevelse med mersalg og krydssalg 

Mersalg er når vi lige sørger for at ramme gæstens behov med et produkt eller en service, de efterspørger. Det kan være en forfriskning på udstillingen eller en delfinbamse efter delfinsafari. 
Krydssalg er når aktørerne sender gæsterne rundt imellem sig. Når overnatningsstederne anbefaler gæsterne at tage ud og opleve andres attraktioner. Og når attraktionerne anbefaler spisesteder og overnatningsmuligheder. Personlige anbefalinger til andres steder har en høj grad af troværdighed, da man jo umiddelbart ikke selv får noget ud af det. Men ofte ser vi, at det kommer godt igen med en god anbefaling – både fra gæster og konkollegaer. 
Trykt Mersalgs og Krydssalgs Guidebog og arbejdsark kan hentes hos VisitNordvestkysten.

Læs mere om Vækstprojektet Thorsminde – Thyborøn

Ror

Foto:Destination Nordvestkysten

Wayfinding – Orienter dig på Vestkystruten

Som en del af Partnerskab for Vestkystturisme er VisitNordvestkysten med til at komme med input til indhold og proces om angående kortene i Wayfindingprojektet. På kortene tages der udgangspunkt i de stærke feriesteder og kørsel 45 min derfra op og ned ad kysten. Der er særligt fokus på de store attraktioner med mange gæster og naturoplevelser. Turismeaktører er velkomne til at få trykt et kort til deres eget sted for egen regning ved brug af filer efterhånden, som de er færdige. 

Cafe i Løkken

Viden, analyse & inspiration

Foto: VisitNordvestkysten

Kontakt os

Mai Manaa

Udviklingchef

mac@visitnordvestkysten.dk

Følg os:

VisitNordvestkysten © 2024
Danish