VisitNordvestkysten
Nordvestkysten-vandring på Kystsporet

11 millioner til styrkelse af Vestkysten som powerbrand

4/28/2021

Hos Destination Nordvestkysten glæder vi os over, at vi er med i rækken af destinationsselskaber og turismeaktører, der lige nu arbejder sammen på kryds og tværs for at udvikle dansk turisme i en bæredygtig retning.

Vi er nemlig ikke i tvivl om, at fremtidens turister langs Nordvestkysten ønsker, at service, oplevelser og lokalområdet samlet set skal kunne opfattes som bæredygtigt.

Den tilgang betyder, at vi har fået del i den pulje på 22 millioner, som Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse har givet til tværgående turismeprojekter.

I projekt ”Vestkysten som samlet power brand,” der har fået 11 millioner kroner, har Destination Nordvestkysten i et stærkt partnerskab langs Vestkysten sat bæredygtig turisme på dagsordenen.

Målet er, at antallet af overnatninger på Nordvestkysten i løbet af sommeren 2023 kommer tilbage på niveau med rekordåret 2019, at turisterne bruger flere penge, og at de kommer hele året.

For at nå dertil, skal der skrues op for den internationale markedsføring og indgås et tæt samarbejde med lokalbefolkningen, fortæller Peter Krusborg, direktør i Destination Nordvestkysten.

I pressemeddelelsen fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse kan du læse om de øvrige projekter og få kommentarer fra en af områdets borgmestre, Arne Boelt, Hjørring Kommune og Erhvervsminister Simon Kollerup.

Du kan læse pressemeddelelsen i sin fulde længe her