VisitNordvestkysten
Påskekampagne topbillede

Resultater fra påskekampagne 2021

4/15/2021

I uge 9-13 kørte Destination Nordvestkystens påskekampagne på diverse medier. Det kom der både trafik og en stor mængde branding ud af. 

Fokus på 100 unikke oplevelser 

Påsken var et tiltrængt pusterum for mange, efter en lang vinter med corona-nedlukninger, hjemmearbejde og en vinter, der viste tænder. Danskerne var mere end klar til at komme ud og opleve noget, og "bare komme lidt væk hjemmefra". Derfor var potentialet stort for at tiltrække turister og skabe opmærksomhed omkring Nordvestkysten som påskeferie-destination. Vi samlede derfor over 100 unikke oplevelser, og interessen viste sig at være overvældende.

Afrapportering påske slide 2

I vores rapport kan du læse mere om kampagnens elementer, målgrupper og succeskriterier. Der findes også eksempler på de annoncer og film, der skabte synlighed i kampagnen. 

Der blev udarbejdet en medieplan for de tiltag vi ønskede at satse på, og udover annoncering på Facebook og Instagram, valgte vi at køre to 20 sekunders filmspots på TV2Play, hvor målgruppen kan defineres ud fra geografi og man er sikret, at videoerne ses til ende. Filmene blev suppleret med bannerannoncering på TV2 mobilsite og apps for Vejret, Sport og Nyheder. 

Påskekampagne-slide

Målbar succes

At kampagnen blev en stor succes, er vi naturligvis stolte og særdeles tilfredse med. Den meget markante fremgang af besøgende på vores website, viste med al tydelighed, at interessen for Nordvestkysten som påskeferiedestination er stor. Annonceringen på Facebook og Instagram havde en samlet rækkevidde på 546.199 og blev eksponeret hele 2.163.732 gange. Det resulterede i 58.568 klik fra personer, som gerne ville læse mere på de målrettede indholdssider. Ligeledes genererede kampagnen på TV2 Play 590.278, og bannerannonceringen ramte i perioden 321.000 personer med i alt 2.510.001 visninger.