
VisitNordvestkysten introducerer ny sæsonkampagne: Verdens BEDSTE Bedsteferie
Ferie med børnebørnene kan forlænge livet: Ny kampagne sætter sundhed og samvær i centrum
Glade og sunde bedsteforældre, livsvarige minder for børnebørnene og et løft til turismen uden for højsæsonen. Det er opskriften på VisitNordvestkystens nye brandkampagne "Verdens BEDSTE bedsteferie", som lanceres i ugerne 26 og 27.
Forestil dig lyden af børnelatter i klitterne, is i hånden og bare tæer i sandet – og en ferie, der ikke kun giver minder for livet, men også fremmer sundhed og livskvalitet. Kampagnen skal gøre disse to uger til årets hyggeligste generationsuger, hvor bedsteforældre og børnebørn skaber en tradition og tager på eventyr sammen langs den danske Nordvestkyst.
En ferie med værdi – og værdi for pengene
Kampagnen bygger på attraktive rabatter og tilbud i netop ugerne 26 og 27, hvilket gør det økonomisk mere attraktivt for bedsteforældre at skabe kvalitetsoplevelser med deres børnebørn, ligesom en kreativ mindesbog uddeles med henblik på at indfange minderne til senere genbesøg. Samtidig viser forskning, at bedsteforældre, der tilbringer tid med deres børnebørn, både lever længere og oplever højere livskvalitet – endda mere end ved blot at dyrke motion og spise sundt (kilde: Evolution and Human Behavior, 2017). Der med andre ord rigtig mange gode grunde til at købe ind på den her kampagne for målgruppen.
"Vi håber, at kampagnen kan være startskuddet til en ny tradition, hvor flere bedsteforældre og børnebørn får øjnene op for, hvor fantastisk en ferie kan være sammen – og samtidig være med til at sikre en stærkere og mere bæredygtig start på højsæsonen for vores erhverv," siger Belinda Brix Bertelsen, chef for sæsonforlængelse hos VisitNordvestkysten.
Loyalitet og livskvalitet på tværs af generationer
Generationsferier er ikke kun en gevinst her og nu. Når børn får gode ferieoplevelser på Nordvestkysten med deres bedsteforældre, er det vores tese at sandsynligheden for, at de vender tilbage som voksne med deres egne familier øges. Samtidig er målgruppen købestærk, oplevelseshungrende og ofte loyal – hvilket skaber værdi på tværs af hele værdikæden i vores turisme.
"Hos Skallerup Seaside Resort oplever vi i stigende grad, at hele familien – både børn, forældre og bedsteforældre – tager af sted sammen. Det skaber nogle helt særlige øjeblikke og minder på tværs af generationer, og vi ser derfor et stort potentiale i at udnævne netop ugerne op til skolernes sommerferie til verdens BEDSTE bedsteferie-uger," siger Sophie Stenild, salgs-, aktivitets- og marketingchef hos Skallerup Seaside Resort.
750.000 bedsteforældre har allerede fået invitationen
Kampagnen er allerede kickstartet i samarbejde med Ældre Sagen og er nået ud til op mod 750.000 potentielle bedsteforældre over hele landet. Med målrettet kommunikation og relevante tilbud er fundamentet lagt for at skabe en ny ferietradition på Nordvestkysten.
"Verdens BEDSTE bedsteferie" er ikke bare en ny kampagne – det er et konkret bud på, hvordan vi i fællesskab kan bidrage til at skabe en turisme, vi kan leve af og leve med hele året. En win-win-win for bedsteforældre, børnebørn og erhvervsliv," siger Belinda Brix Bertelsen fra VisitNordvestkysten.

Chef for strategiske partnerskaber og sæsonudvidelse