Tolne Camping - nøgle udlevering

Workshops i gæsteservice

Foto: Csaba Labancz

Gæsteservicekursusforløb for medarbejdere og ledere – lidt udover det sædvanlige.

Gæsteservicekursusforløb for medarbejdere og ledere – lidt udover det sædvanlige

Forløbet har til formål at styrke gæsteserviceniveauet samt mersalg og krydssalg blandt turismevirksomheder i Destination Nordvestkysten. Forløbet har som afledt mål at opnå flere loyale gæster og økonomisk bæredygtige turismeaktører. Forløbet skal skabe tilbagevendende gæster og motivation gennem træning i det gode værtskab. Herunder hører forståelse for nye gæstetyper, det gode menneskelige samvær med både gæster og kolleger, samt kulturskabelse og oplæring af medarbejdere.

Hvad får du ud af at være med?

På forløbet opnår både ledere og medarbejdere redskaber, der kan styrke både jeres samarbejde og jeres gæsteserviceniveau i jeres virksomhed. I får masser af øvelse samt en stor værktøjskasse med hjem.

Vi opfordrer til, at både leder og medarbejdere deltager. Det er individuelle forløb forår og efterår 2023 for de to grupper, og så samles de lokalt i foråret 2024.

Derfor skal du deltage:

Hvis du er leder:

  • Du vil modtage inspiration og læring, der vil udfordre og styrke dig som leder, så du bliver mere effektiv i din ledelse i forhold til at drive gæsteservice.
  • Du vil få redskaber til at styrke gæsteservicen og gæsteoplevelsen og - hvis du er dygtig - skabe en endnu bedre bundlinje.

Hvis du er medarbejder:

  • Ny viden og konkrete værktøjer, der kan tages med hjem og bruges dagen efter, til at skabe bedre forretning og gæsteservice.
  • Styrke gæsteserviceniveauet gennem træning i det gode værtskab
  • Forbedre forståelsen for nye gæstetyper
  • Højne kulturskabelse og oplæringen af medarbejdere
  • Styrke kryds og mersalg

Vi bliver skarpe på det gode værtskab, roller og ansvar, gode forretningsmodeller og fælles indsats i VORES by -  og hvordan vi skaber bundlinje og glade gæster gennem god ledelse.

Forløbets eksperter:

Vi har allieret os med RCC (Retail Consulting Company), som flere af jer allerede kender. De dygtige eksperter i gæsteservice vil inspirere jer til at højne jeres gæsteservice med sjove og lærerige workshops, som er lidt udover det sædvanlige.

RCC video-thumb

Se video om workshops ved RCC

Foto: RCC

Forløbets opbygning:

Workshops

Lokation:

Forløbet afholdes fælles og fordelt på lokationer i de fem kommuner i Destination Nordvestkysten.

Deltagere:

Det er et krav for at deltage, at du har en turismevirksomhed i Destination Nordvestkysten, og at du modtager gæster. Det er desuden et krav, at du engagerer dig i hele forløbet, dvs. deltager på alle workshops.

Der kan max være 1 leder og 2 medarbejdere fra hver virksomhed med i forløbet (er I flere fra din virksomhed, som er interesseret, så giv besked, så kommer I på venteliste og kan deltage, hvis kurset ikke er fyldt).

Nogle af arrangementerne i forløbet er fælles, mens andre er opdelt i hhv. leder og medarbejdere. Dvs. at du som leder måske skal køre til din nabokommune, men workshops for medarbejdere finder sted i alle fem kommuner. Skulle du være forhindret i at deltage i en workshop, er du velkommen til at deltage i en af de øvrige kommuner.

Det er gratis at deltage, men du skal registrere dit tidsforbrug i forbindelse med forløbet, da projektet er støttet af Erhvervsfremmebestyrelsen.

Der er begrænsede pladser på forløbet, så skynd dig at tilmelde dig, hvis du skal sikre din virksomhed en plads.

I foråret 2023 har vi afholdt vol. 1. af workshops for ledere og medarbejdere, men fortvivl ej – selvom du ikke nåede med, kan du sagtens deltage! Vi glæder os til at se både nye og gengangere til vores næste workshops, som finder sted:

(Der tages forbehold for ændringer).

Datoer for workshops i 2024 er ikke fastlagt endnu, men du kan tilmeld dig vores nyhedsbrev for at holde dig opdateret HER  

Frivillignetværk

På netværket skaber vi et fællesskab på tværs af destinationen, får ny inspiration og sparring til rollen som frivillig. Vi skal lære hinanden at kende og høre om, hvordan man praktiserer det gode værtskab rundt omkring. Vi besøger hinandens steder og får en lille rundvisning.

Betina Sig Cens-Slot

Forretningsudvikler

bss@visitnordvestkysten.dk

Mobil:+45 41 91 11 82

Følg os:

VisitNordvestkysten © 2023
Danish